021-66752805

امارات را بهتر و بیشتر بشناسیم

کشور امارات متحده عربی همجوار با کشورهای عمان و عربستان سعودی است و دارای وسعت ۶۰۰/۸۳ کیلومتر مربع می‌باشد. امارات متحده آب و هوای گرمسیری دارد، تابستان‌های آن داغ و مرطوب و زمستان‌های آن ملایم است. بخش اعظمی‌از این سرزمین را صحرا تشکیل داده و دو رشته کوه نیز در این کشور وجود دارد. بارندگی امری نادر است که بعضا در زمستان روی می‌دهد.

هزینه زندگی بویژه مسکن در امارات بیش از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد، در این کشور هیچ نوع مالیات شخصی اخذ نمی‌شود. زبان اصلی و اداری عربی است، اما مردم به زبانهای فارسی، انگلیسی، هندی و اردو نیز صحبت می‌کنند.

پول رایج این کشور درهم می‌باشد که هر درهم ۱۰۰ فلس و سکه‌های رایج آن، ۲۵ فلسی و ۵۰ فلسی و ۱ درهمی‌است پولهای کاغذی ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ درهمی‌می‌باشد.

۱. ابوظبی

ابوظبی بزرگترین شیخ نشین و پایتخت زیبا و ساحلی امارات است که دارای مراکز خرید مدرن و جزء شهرهای ثروتمند جهان می‌باشد. این شهر در ۱۷۰ کیلومتری دبی واقع شده است. کمتر از ۵۰ سال پیش ابوظبی دهکده کوچکی بود شامل چند صد آلونک بنا شده از شاخه‌های درخت نخل، که با کشف نفت در سال ۱۹۵۸ میلادی و با صادراتی که ۵ سال بعد از آن آغاز شد، موقعیت آن به نحو شگفت انگیزی تغییر یافت. این درآمد رشد زیر بنای اقتصادی مدرن را ممکن ساخت. اکنون ابوظبی شهری است دیدنی با ساختمان‌های سر به فلک کشیده، توریست‌های فراوان، بندری بزرگ، هتل‌های بیشمار، بیمارستان‌ها و کلیه جدیدترین امکاناتی که در آن خواهید یافت.

۲. شارجه

شارجه یکی از ثروتمندترین‌ها در منطقه است که ابتدایی ترین سکونت‌ها در آن به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل می‌رسد. شارجه دارای ساحل و پارک ساحلی با مناظر جذاب، مراکز خرید متعدد، موزه‌ها و مسجدی زیبا با معماری سنتی می‌باشد و فقط ۱۵ کیلومتر یا ۲۰ دقیقه از دبی فاصله دارد. اما در ساعات ترافیک ممکن است تا ۲ ساعت طول بکشد.

آداب و رسوم و سنت‌های امارات

ازدواج

ازدواج در امارات یک واقعه جدی و بسیار مهم است. جهیزیه‌های سنگین و ولخرجی‌های بسیار زیاد در عروسی‌ها امری معمول است. جالب است بدانید در خانه داماد همینکه پدر عروس و پدر داماد همزمان رضایتشان را از ازدواج فرزندانشان اعلام می‌نمایند و شروط مهریه توسط عروس مشخص می‌شود، صیغه عقد جاری می‌گردد. اینجا هم به مانند شهرهای جنوبی ایران، خانواده عروس جهیزیه نمی‌دهند و داماد علاوه بر منزل وسایل و اسباب منزل را نیز باید تهیه کند.

بیشتر از دو هفته جشن و پایکوبی و عروسی‌های مجلل و پرخرج با غذاها و شیرینی‌های رنگارنگ و تعارف عطرهای خوشبو و گرانقیمت در ظروف مخصوص، قهوه غلیظ و دود کردن عودهای خوشبو از ویژگیهای عروسی اماراتی است.

نقشهای زیبای حنا بر دست و پای عروس و خانمهای مهمان در مراسم حنابندان چند روز قبل از عروسی، از مراسم خاص ازدواج اماراتی است. بطور خلاصه ازدواج در امارات واقعا دیدنی است.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران